Grondlegger, visionair, auteur, trainer Thyra Koeleman
Als voormalig logopedist werkend met kinderen en volwassenen met een ernstige meervoudige beperking zocht ik naar een manier om deze mensen op een totale wijze te kunnen benaderen.
Door verdiepingsopleidingen en samenwerking leek het me beter om de kennis van de fysiotherapie, ergotherapie, logopedie, beweging en andere disciplines met elkaar te verbinden en zo een geheel te vormen.
Deze zoektocht heb ik in de praktijk, mede door samenwerking met ouders, begeleiders, leerkrachten en disciplines, vorm gegeven middels de methode Ervaar-het-maar.
De naam van de methode is bewust gekozen. Alles in het leven begint met ervaren, ervaringen opdoen en ervaren geeft ook inhoud aan alles wat je doet. Ervaar-het-maar is de verbinding met jezelf en met de wereld om je heen. Dat geldt voor de mensen met en voor wie je werkt maar ook voor jezelf.
De hele mens in beeld
Na jarenlange ervaring heb ik de Ervaar-het-maar werk- en zienswijze uitgebreid door een visie te schrijven over de ontwikkeling van en bij de mens.
Na anderhalf jaar samen met leerkracht en remedial teacher Liesbeth Drijber een praktisch onderzoek te doen binnen het reguliere basisonderwijs bij kinderen in groep 3 en groep 4 is de visie ‘Het hele kind in beeld’ ontstaan. In principe is het natuurlijk De hele mens in beeld.
Een visie waarbij je bij jezelf als volwassene en bij je eigen of de kinderen waarmee je werkt kunt onderzoeken wat je persoonlijk nodig hebt om in balans te zijn en je ontwikkelingsmogelijkheden te voeden en te ondersteunen. www.hethelekindinbeeld.nl
Niets staat op zichzelf in dit leven. Wij zijn met elkaar verbonden en alles heeft zijn reden.
Ieder mens is hier om zichzelf en daardoor ook de omgeving te ontwikkelen.
De hele mens in beeld! Ervaar het maar